onsdag 1 juni 2011

Kär i kärleken - Lina Forss

 Timotej af Lilja har allt: pengar, kläder, en egen våning i Chelsea. Hon har kompisar som lyssnar och killar som flirtar. Men är Timmy kär i Måns, Wille, Paul eller John? Eller är hon bara kär i kärleken?

 När jag hörde om boken var jag väldigt skeptisk, och det blev inte bättre när jag läst på baksidan och sett dess trailer, så mina förväntningar var låga. Och det var bra, annars skulle jag blivit besviken. För visst, den var faktiskt bra, handlingen och så. Men den var så sjukt seg, det tog mig en hel vecka att läsa ut den, och den är inte lång. Grejen är att den är ju ganska lättläst, men det var något som gjorde att jag läste den väldigt långsamt, och den var liksom tröttsam, så vanligtvis somnade jag efter ett kapitel eller två.
 Men, det är nog bättre för tjejer som gillar sådana här böcker. För om man fastnat för texten på baksidan så är den nog jättebra..
 Okej, nu ska jag inte vara så negativ, för jag vet själv att jag njöt av att läsa den ibland. Den var mysig på sina ställen, och den smittade känslor, så när Timmy var glad, var jag glad...
 + Den är nog bra om man fastnat för baksidetexten, mysig, känslosmittare
 - Seg

/Alice

3 kommentarer:

  1. Vet du, jag blev ändå glad på något sätt för din recension. Du skriver bra och kunnigt och så är du uppriktig med att det inte är en bok för dig. Tack!

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du uppskattar min recension. Det ger mig stor lust att fortsätta, tack!
    /Alice

    SvaraRadera
  3. Såklart du ska fortsätta, du får aldrig sluta! Det är jättejätteviktigt att säga det man måste men så väldigt ovanligt att man vågar. Ge aldrig upp Alice! Kram Lina

    SvaraRadera