lördag 11 juni 2011

Pirates of the caribbean: I främmande farvatten

 Kapten Jack Sparrow är på jakt efter Ungdomens källa. På jakt efter ett skepp träffar han Angelica, en kvinna från sitt förflutna. Men han är inte säker på om det är kärlek eller om hon är en hänsynslös bedragare som utnyttjar Jack för att hitta vägen till källan. När hon tvingar ombord honom på Blackbeards skepp börjar ett oväntat äventyr där Jack inte vet vem han ska frukta mest: Angelica eller Blackbeard.

 Pirates of the caribbean kan väl aldrig slå fel? Filmerna innehåller allt; spänning, humor, äventyr... Det är absolut filmer för hela familjen!
 Men, jag kan erkänna att jag fick en liten känsla av att den var lite uttjatad när jag såg filmen, men när den var slut hade jag helt ändrat mina åsikter. Då kändes den annorlunda, som om den stack ut från de tidigare filmerna. 
 Vad jag verkligen älskar med alla Pirates of the caribbean är dess sinne för humor; hur de blandar klockrena skämt med skicklig fäktning. Johnny Depps oväntade kommentarer fick hela biosalongen att kikna av skratt och hans skickliga skådespeleri fängslade alla.
 Dock väntade jag på att Orlando Bloom och Keira Knighley skulle dyka upp hela filmen, och det gjorde mig lite besviken, faktiskt. Men när jag var helt uppe i filmen, mitt i det mest spännande, tänkte jag inte så mycket på det, då saknade jag inte dem. Då kändes rollvalen perfekta, med Penélope Cruz som motspelare till Johnny Depp.
 Mina sista ord blir, om ni tyckte om de tidigare Pirates-filmerna, ge denna en chans!
 + Kompotten av spänning, humor och äventyr. Johnny Depp!
 - Saknade Orlando Bloom och Keira Knighley..

REGI: Rob Marshall
MED: Johnny Depp, Penélope Cruz, Ian McShane, Geoffrey Rush m.fl.
FRÅN 11 ÅR


/Alice

2 kommentarer:

  1. Jag bifaller dig på mkt. Jag saknar Orlando och Knighley. Penelope Cruz kunde inte leverera. Jag var också trött på denna 3D feber som råder i filmindustrin. Jag kommer i fortsättningen undvika 3D. Filmen var i sin helhet okej och jag hoppas att vi får se Jack Sparrow igen...ursäkta Captain Jack Sparrow ;)

    SvaraRadera
  2. It is not my first time to visit this web site, i am browsing this web
    page dailly and take good data from here all the time.


    Take a look at my web page: Steinzeitdiät Rezepte

    SvaraRadera