onsdag 10 augusti 2011

Förbjuden kärlek - Bali Rai

 Första gången Simran ser Tyrone faller hon handlöst. Och han verkar känna detsamma. Det finns bara ett problem: Tyrone är svart. Indiska tjejer dejtar inte svarta killar, så är det bara. Trots att Simran vet att hennes familj kommer att ha svårt att acceptera det, blir hon tillsammans med Tyrone, men det blir svårare än vad hon trott. De båda kastas in i en vansinnig händelsekedja där vänner och familjer ställs mot varandra och där hat blir till våld.

 Jag har väldigt blandade åsikter om denna boken. Jag kan ju börja med att säga att framsidan är jätteful, och så hade jag känslan av att boken var menad till lite yngre när jag började. Allt i boken kändes lite för "väl beskrivet", så som det är i böcker för 9-12. Nu vet jag inte vilken ålder som var tänkt för boken, den har stått i min bokhylla ganska länge.
 Men, iallafall. Jag tyckte om storyn, den kändes väldigt verklig och den var faktiskt ganska intressant. Dock var den lite förutsägbar, tyvärr.
 Som en kort sammanfattning så är det en väldigt fin, mysig och inte minst realistisk kärlekshistoria för barn!
 + Perfekt kärlekshistoria för barn.
 - Lite förutsägbar, ful framsida, för lite yngre..

/Alice

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar