söndag 21 augusti 2011

Sex veckor - Kate Cann

 När Chloe ser Davinia för första gången blir hon som besatt. Davinia är allt Chloe någonsin önskat vara, och mer. Hon är snygg, självsäker och rik. När Chloe blir medbjuden till Davinias "trista" familjesemester på en paradisö i Malta blir hon självklart överlycklig. Men hur väl känner de två tjejerna varandra egentligen? Snart upptäcker Chloe att hennes bästa vän är någon annan än hon trott...
 Ibland är det väldigt svårt att sätta ord på vad man tycker om en bok, och detta är ett bra exempel på det. Den var ganska bra ibland, men jag njöt inte alltid av handlingen. Den var ganska seg, och ibland en aning ointressant. Trots det var den bra i omgångar, och då gillade jag den verkligen.
 Jag tyckte bättre om den sista delen än den första, inte bara för vad som hände då, utan också för hur författaren uttryckte sig och av något skäl upplevde jag språket annorlunda då...
 Tyvärr kan jag inte uttrycka mig bättre än såhär om boken, jag tycker att om handlingen låter intressant för dig, ska du läsa boken och forma din egen uppfattning.
 + Bra ibland, bra sista del, lagom underhållande, lätt att läsa ...
 - Ointressant ibland, lite seg, mindre bra första del ...

/Alice

1 kommentar:

  1. Hej, ni har fått en blog award från mig! :)

    http://bokmalenstips.blogspot.com/2011/08/liebster-blog-award.html

    SvaraRadera