torsdag 24 mars 2011

En andra chans - Anne Cassidy

 Tre flickor går ner till reservatet för att leka,
men bara tå av dem kommer tillbaka...


 Alice Tully vet precis vad som hände, den där dagen vid reservatet för sex år sedan. Hon kommer aldrig någonsin att glömma, trots att hon försöker att leva ett normalt, självständigt liv.
 Alice har ett mörkt och våldsamt förflutet, som trots alla försök att glömma, börjar komma ikapp henne och förstöra hennes nya tillvaro...

 Jag gillade boken, starkt. Den var bra och väldigt hemsk på sina ställen. Dock var vissa saker i början lite förutsägbara, man anade ett par kapitel innan det hände.
 Jag gillade att boken var uppdelad i tre delar, det förenklade historien lite. Något annat jag tyckte mycket om var handlingen. Jag har då aldrig läst en bok som denna, trots att det var vad jag misstänkte innan jag började läsa.
 En liten grej som jag störde mig på, något som är så typiskt mig, var att det var grammatiska fel här och där. Ibland i beskrivningar var jag tvungen att läsa stycket om och om igen för att sedan rätta det i huvudet och det hände lite här och där, i hela boken, faktiskt. Inte kul.
 Annars var boken väldigt bra, den passar nog för killar också.

 + Handlingen.
 - De grammatiska felen.

/Alice

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar