torsdag 28 juli 2011

The tree of life - Vad hände?

 Jack växer upp som en av tre bröder i en familj i mellanvästern. Mamman är en känslig kvinna som står för känsla och empati. Pappan, å andra sidan, försöker att lära sina söner att tänka främst på sig själva. Föräldrarna kämpar för sina åsikter, och Jack står mellan dem.

 Vad hände? var det första jag kunde tänka på om den här filmen. Den var seg, och allmänt usel. Vi kan börja med att den var 2 timmar och 20 minuter lång, och de första 40 minuterna var bilder som såg ut som något från en biologifilm om evolutionen, och helt plötsligt var det dinousarier, och sedan var det evolution igen, och konstiga böner. Det var svårt att hålla sig från skratt, när man insåg att man faktiskt betalat pengar för något så såligt. När filmen sedan "började" hände ingenting. Det var knappt någon musik och tystheten gjorde att jag nästan somnade vid ett tillfälle.
 Det var väldigt svårt att hänga med, inte för att det gick för snabbt fram, tvärtom. När man trodde att det var två dagar senare, var det egentligen kvar på samma dag som allt börjat. Det konstigaste av allt i hela filmen måste ha varit slutet. Om det är så att ni tänkte se den, trots allt, så tänker jag inte förstöra något för er. Det var ju lite kul faktiskt, för att den var skrattretande dålig.
 En fråga som jag ställde mig när filmen (äntligen) var slut var, vad i ... gjorde Brad Pitt och Sean Penn i denna filmen?

 + Bra skådespelare
- Dålig, Seg, Konstig...

REGI: Terrence Mallick
MED: Brad Pitt, Sean Penn m.fl.
FRÅN 11 ÅR



1 kommentar:

  1. OJ jag älskade The Tree of Life! Den är väldigt svår men ändå helt fantastisk!

    SvaraRadera