fredag 24 september 2010

bokmässan bokmässan bokmässan BOKMÄSSAN!

Aaah, jag älskar hösten! Dels för att det ofta är så dåligt väder att man inte behöver någon dålig ursäkt till att sitta inne och läsa hela dagarna, men det allra bästa på hösten (det allra bästa på året, efter min födelsedag och julafton, faktiskt) är BOKMÄSSAN!
Så, ni kan väl gissa var jag var hela dagen? :p I vilket fall så blev jag av med en massa pengar, men det var det värt, verkligen. Så nu har jag lite problem, för jag har alldeles för lite tid och alldeles för mycket böcker (var och plockade upp lite böcker från biblioteket i veckan, dumt nog).. Jaja, men här kommer en liten lista på vad jag köpt: (så får ni hålla ögon och öron öppna tills det kommer recensioner)

  • Funk - Eva Susso
  • Ursäkta att man vill bli lite älskad - Johanna Thydell
  • Synvilla - Karina Berg Johansson
  • Sommaren jag blev vacker - Jenny Han
  • Beautiful dead, Jonas bok - Eden Maguire
  • I en annan del av Bromma & Martina-koden - Martina Haag
+ Två böcker till far min .. Inte så många, förra året köpte jag 13 st (inte till far min, utan till mig, fast en var till systra mi, så jag köpte 12 st till mig. Fråga inte hur jag hade råd). Men nu är mitt största problem att välja vilken bok jag ska börja med, fast jag fuskläste en liten snutt i Funk på spårvagnen på väg hem, tror jag att jag ska läsa Synvilla eller Sommaren jag blev vacker först, den andra var riktigt gripande, redan på baksidan!

/Alice

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar