söndag 12 september 2010

Deluxe - Anna Godbersen

Manhattan 1899. I en värld av lyx och bedrägeri lever några ungdomar sina farligt skandalösa liv. Med sin fina familjs goda rykte att tänka på tvingas den unga, vackra och mycket omsvärmade Elizabeth Holland att välja mellan sina familjeplikter eller den sanna kärleken. Den förbjudna kärleken. Men så händer det oförutsägbara; hennes hästekipage välter i en skarp kurva och Elizabeth - flickan vars lyxiga leverne livat upp stadens skvallersidor - kastas ur och drunknar i strömvirvlarna från Hudsonfloden. Hela New York sörjer hennes bortgång och rykten tar fart. Var det en vanlig olycka, eller fanns det de som hade allt att vinna på att Manhattans mest firade celebritet försvann ...?


Jag sträckläste Deluxe, så fort jag hade möjlighet tog jag fram boken och läste. Den var jättebra skriven och jag bara älskar 1800talet! Däremot var det lite konstigt att det som står på baksidan av boken inte händer förrän man läst jättelångt, men det gör inte så mycket, eftersom att boken är SÅ bra! Jag måste verkligen läsa nästa böcker, hur många det än är..


+ Dom fantastiska beskrivningarna och den underbara handlingen och det überspännande slutet som gör att man bara måste läsa nästa bok.
- Det som stod på baksidan hände inte förrän jättelångt in i boken.


/Alice

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar