fredag 11 februari 2011

Break - Eva Susso

 Det är höst och dansfabriken ska rivas, men Funk'it crew har ett par veckor kvar på sig att träna inför streettävlingen.
 Utanför dansen pågår det andra livet. Rafael och Melina befinner sig i en kärleksbubbla dit ingen kan ta sig in.
 I skolan hänger Terese med Ramil och på fritiden är de gärna med Marko också. Men Marko undrar vem han är mest kompis med egentligen? Det märkar han inte förrän det blir höstlov och Terese reser bort, och han och Rami blir lämnade ensamma...

 Den sista delen av Dansfabriken, och shit vad jag har längtat! Tyvärr levde inte boken upp till mina förväntningar.. Del 1 och 2 var mycket bättre, och denna kändes bara som en "transportsträcka" till del 4, som inte kommer.
 Visst hände saker som jag gillade, och jag ogillade inte boken direkt när jag läste, den vara bara ... fel. Grejen är att allt som borde hänt inte hände, och det man väntade på aldrig kom.
 Trots de hårde orden tyckte jag om den. Jag gillar berättelsen om Funk'it crew, men jag märker att dom är för barn som är yngre än mig. Allt är väldigt kortfattat och lättläst, men jag tror att 9-12 åringar gärna läser serien!
 + En bra serie, okej avslut, kul att läsa, en grej som hände som jag blev glad av :)
 - Levde inte upp till mina förväntningar, det man väntade på kom aldrig, kändes som en transportsträcka till del 4 som aldrig kom.

/Alice

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar