söndag 27 februari 2011

Min låtsasfru - typisk och fantasilös.

 När medelålders plastikkirurgen Danny Maccabee träffar 23-åriga Palmer säger det klick. De är som gjorda för varandra, tills hon hittar hans vigselring, som han burit med sig från ett tidigare äktenskap, enbart för att locka till sig kvinnor för engångsligg.
 Danny ljuger då till sig en ex-fru, vilket innebär att hans assistent tvingas att agera i rollen, och en hel lögnhärva som även innefattar assistentens barn, en resa till Hawaii, Dolph Lundgren och mun-mot-mun-metoden med ett får.

 Denna filmen gav mig väldigt blandade känslor. Visst - jag skrattade högt flera gånger - men jag kunde räkna ut vad som skulle hända redan efter halva filmen. Den var typisk alla filmer med Adam Sandler : Han spelade en känslolös kvinnokarl utan vidare hjärnceller och han hittade en snygg tjej som han föll för efter fem minuter på en strand. Och den slutade lyckigt. Tjoho, kul för er.
 Okej, den var riktigt rolig på sina ställen, men det typiska och fantasilösa manuset förstörde och gjorde filmen mindre sevärd. Men gillar ni de tidigare filmerna med Adam Sandler kan jag inte stoppa er, men om ni inte gillar honom är det bortslösade pengar. Hyr filmen om ni är nyfikna, men mer än så är den inte värd.
 + Riktigt rolig på sina ställen.
 - Typisk, Fantasilös, Adam Sandler

REGI: Dennis Dugan
MED: Adam Sandler, Jennifer Aniston, Brooklyn Decker m.fl.
BARNTILLÅTEN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar