lördag 26 februari 2011

Tips på bokrean!

 Det suraste som finns är nog när man letar på bokrean, och dom enda böckerna man skulle tänka sig att läsa, har man redan läst! Så jag tänkte att, eftersom att jag läst så sjukt många av dom, jag skulle kunna göra en lista och ha användning av min erfarenhet! Så ...
 Här kommer tips på lite böcker som jag hittat på bokrean och jag vill ha, men redan läst:
(R): Länk till vår recension av boken.
 - Fråga Alice - En sann historia (15+) En riktigt gripande missbrukares dagbok.
 - Ful - Scott Westerfeld (12-15) En väldigt spännande framtidsroman. (R)
 - Ängeln - Bali Rai (12-15) En väldigt spännande bok för tjejer. (R)
 - Oktober - Cannie Möller (15+) Riktigt spännande och hemsk, ruskigt läsvärd. 
 - Tjej, 15 - Sue Limbdel 2del 3 (9-12) Väldigt underhållande bokserie, skrattade högt flera gånger.
 - Decembergatans hungriga andar - Ulrika Lidbo (12-15) En fin, bra och gripande bok om ätstörningar. (R)
 - Hon släpper dig aldrig - Kate Cann (12-15) Väldigt läskig och ryslig. Varning för kalla kårar och sömnlösa nätter!
 - Det finns också gott om Meg Cabot-böcker på rean, tips är: En prinsessas dagbok del 4 och del 8Så blir du populär och Idolen (12-15)

Lycka till med rea-fynden!
/Alice



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar