fredag 3 december 2010

Ängeln - Bali Rai

 Det är elva månader sedan Sophie försvann och Jit har tröttnat på att vända på svar som han aldrig får. Tillsammans med Sophies bästa kompis Jenna börjar han nysta i de mystiska omständigheterna kring Sophies försvinnande. Det visar sig snart att fler tjejer är anmälda försvunna - kan de vara en seriemördare på spåren?

 Denna boken gillade jag verkligen - det finns så mycket bra att säga om den, vet inte var jag ska börja! Omslaget är jättefint och den ger en bild av innehållet som säger: tjejbok, spännande, vacker. Den börjar bra, mystiskt på något sätt, så att man lockas att läsa mer. Den är som en bra, spännande bok bör vara, den börjar bra, så att man fastnar, och sedan blir det bara mer och mer spännande, många frågor lämnas obesvarade och när allt är som mest spännande händer något oväntat. Jag kommer ihåg att jag satt och spände mig och skrek till och andades snabbare när jag läste, trots att det var ett tag sedan ...

+ Väldigt bra, spännande
- Känns tjejig, trots att en kille skrivit den. Det kan ju vara både positivt och negativt, men det var det jag kom på ;)

/Alice

1 kommentar: