torsdag 2 december 2010

Harry Potter och dösrelikerna del 1 på film

För ett tag sedan såg jag den nya Harry Potter-filmen på bio, den måste jag ju skriva om!
Jag ska inte avslöja för mycket men ni kanske vill veta lite vad den handlar om.

Harry och hans vänner har fyllt sjutton och därmed slutat på Hogwarts. Nu ska de ut och leta efter horrokruxen. De åker runt till olika ställen för att leta och få ledtrådar, men det är på liv och död eftersom Voldermort är ute efter dem.

Ännu en jättebra Harry Potter-film med otroliga effekter och roliga repliker. Väldigt spännande och man hoppar till lite då och då. Det blir dock en helt annan grej eftersom Harry, Ron och Hermione slutat på Hogwarts, och lärarna som innan varit ganska stor del av filmerna knappt är med alls. Men den är ju baserad på boken och det är så det ska vara, så jag kan inte skylla på filmen. Även om den är annorlunda är den otroligt bra och jag rekomenderar den verkligen! :)

+ Bra effekter, både roligt, spännande och sorgligt.
- Även om den är 2½ timmar känns den kort, iallafall efteråt.

// Felicia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar