måndag 6 december 2010

Washington D.C. - Meg Cabot

 När Samantha Madison av misstag räddar livet på USA:s president vänds hela hennes liv uppochner. Alla får för sig att hon är en hjälte, vilket hon absolut inte är, hon blir ungdomsambassadör i FN och dissar presidentens son, som tydligen var kär i henne ...

 Det var ett tag sedan jag läste boken, men så fort jag ser den blir jag glad, jag kommer ihåg hur bra den var bara av att se den. Den var riktigt rolig, skickligt skriven, varvat med udda topplistor och den alldeles jäteroliga berättelsen. Jag har alltid älskat Meg Cabot, och jag hade höga förväntningar om boken, men jag blev verkligen inte missnöjd.
 Det jag såg hos boken, som gjorde att jag ville läsa den, var nog främst att det var Meg Cabot, baksidan verkade lite annorlunda, men jag litade på min favoritförfattare. Det ångrade jag aldrig.
 Det är svårt att välja ut det bästa med boken, men handlingen är ju så rolig, så annorlunda! Hela boken är liksom hel, man hakar inte upp sig på vissa ställen, utan det flyter på utan större problem. Det går snabbt att läsa den för att den är så svår att lägga ifrån sig, jag minns att jag inte ville sluta läsa när jag läste. Det är en bok som man absolut kan läsa fler än en gång - jag tror att jag läst den två eller tre.
+ Megs fantastiska fantasi och underbara humor!
- Ibland blev det liiiiite jobigt med så många topplistor ...

 Det finns en forsättning på boken - Nu eller aldrig, även den är väldigt läsvärd. Flera gånger om!

/Alice

2 kommentarer: