lördag 24 september 2011

Crazy, Stupid, Love



 Cal är en medelålders man, och nyskild. Hans fru har det enkelt att gå vidare med sin kontorskärlek David vid sin sida, men Cal kämpar desto mer.
 En kväll på en bar träffar Cal Jacob, en kvinnotjusare med de rätta replikerna, de rätta kläderna, och den rätta attidyden. Jacob tar Cal under sina vingar och snart är han en riktig casanova.
 Men när det gäller kärlek går ingen säker.

 Jag tyckte verkligen om Crazy, Stupid, Love. Den var väldigt rolig, jag skrattade högt flera gånger. Jag tyckte mycket om ur det började som två olika storys som flöt ihop, så man fick den där aha! känslan man så ofta får i bra filmer. Humorn var ganska blandad. Ibland var skämten lättsamma, och ibland var dom lite ”råare”.
 Däremot är det en film jag skulle rekommendera till familjer. Visst, den innehåller sex, men jag tror inte att den innehåller mer än någon annan hollywood-film idag. Det som gör den någorlunda familjevändlig är att barn utgör en stor del av berättelsen. Det som motsäger det är att kärleken kan vara riktad lite … fel i vissa fall.
 I vilket fall som helst, den var jätterolig, pinsam och ganska lättsam. Den vara aldrig särskilt långtråkig och den var inte jobbig att titta på, man behövde inte lista ut massa saker eller tänka på något speciellt.
 + Rolig, pinsam, lättsam
 - En aning förvirrande i början (men det är egentligen inget minus för allt föll på plats sen och så var det det där med aha! som jag sa men jag kommer inte på något dåligt)

REGI: Glenn Ficarra, John Requa
MED: Steve Carell, Julianne Moore, Emma Stone, Ryan Gosling, Kevin Bacon m.fl.
BARNTILLÅTEN

/Alice

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar