lördag 24 september 2011

Niceville (The Help)

 Societetsflickan Skeeter återvänder från universitetet till 1960-talets Jackson, Mississippi, fast besluten om att bli författare. Men hon vänder uppochner på både hennes vänners liv och Jackson när hon bestämmer sig för att ge sig på ett hemligt skrivprojekt: En bok baserad på svarta kvinnors berättelser om hur det är att arbeta i vita överklassfamiljer.

 Oj, så gosig! Den handlade väl inte riktigt om vad jag förväntade mig, men det gjorde bara filmen bättre. Jag skrattade och grät om vartannat, och det ändrades hela tiden. De sorgliga scenerna var inte långa nog för att man började gråta floder, men det var nog för att få tårar i ögonen som svämmade över ibland. Humorn var fantastisk, en humor som varken var rå eller torr, som passar alla!
 All uppståndelse kring Emma Stone har gjort mig ganska förvirrad, och varannan film jag ser är hon med i, men i denna filmen förstod jag verkligen varför. Hon var verkligen fantastisk och underhållande, och hon passade perfekt i rollen som Skeeter.
 Jag har väldigt svårt att komma på något negativt om filmen, måste jag erkänna. Den var näst intill perfekt! Den passar alla åldrar, den är rolig, sorglig, fin … Jag kan fortsätta i evigheter.
 + Rolig, fin, feelgood – trots att jag grät
 - Kan vara lite mycket konversation för de yngsta

REGI: Tate Taylor
MED: Emma Stone, Viola Davis, Octavia Spencer, Bryce Dallas Howard m.fl.
FRÅN 7 ÅR


/Alice

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Har precis läst boken och jag älskade den! Har tipsat mina vänner, tycker verkligen att det är en riktigt bra bok! Ska helt klart bli kul att se filmen! (Hoppas den är lika härlig, spännande och gripande som boken)

    Kram // Emmma

    SvaraRadera
  2. Jag tyckte jättemycket om boken och var lite nervös att se filmen men blev inte besviken. Den är verkligen sååå bra!

    SvaraRadera