måndag 18 oktober 2010

Besatt - Anne Cassidy

Det var som om Elly inte var där. Ingen kunde höra henne. Ingen kunde se henne. Hon var osynlig. Och där låg han, med ansiktet mot marken. Elly slöt ögonen hårt för att stänga ute synen, för att samla sig, för att hålla paniken som grep tag i henne borta. Han var död.
Det som inte fick hända hände - Ellys bästa vän och närmsta granne Carl, som hon varit hemligt kär i i evigheter blir tillsammans med den nya, snygga tjejen i skolan. Ellys värld slås i spillror och hon manipulerar och intrigerar för att vinna tillbaka Carl. Hon kanske verkar lugn, men under ytan bubblar svartsjukan. Hon bestämmer sig för att sära på dem - till varje pris.

Jag älskade verkligen denna boken. Den var spännande och mysig, man fastnade verkligen i den. Att den var såpass spännande trots att den handlade om kärlek var bra, och den var inte FÖR spännande, utan väldigt lagom för att vara en bra tjejbok. Vad jag upplevde tror jag inte att den passar till killar, då den var väldigt "tjejig" av sig, men vad vet jag.
Bara framsidan på boken gjorde mig fast, trots att jag inte förväntade mig den handlingen när jag såg boken för första gången. Besatt var en väldigt gripande, väldigt mysig bok som passar året om!
Jag gillade det oväntade slutet, och jag kunde inte komma undan utan ett par tårar.
+ Handlingen, det oväntade slutet.
- Den var lite svår att komma in i, att den tog slut.

/Alice

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar