lördag 2 oktober 2010

Funk - Eva Susso

Dansfabriken är blod, svett och tårar. Men också stark kärlek och skön vänskap.
I ROLLERNA
Melina: Inget kan stoppa henne från att nå toppen. Inte ens killar.
Marko: Dansar gärna men hånglar hellre. Bästa kompis med Melina.
Rafael: Börjar bli grym på dans och mer och mer kär. I Melina.
Terese: Klassiskt skolad, lite yngre, lite rikare och fruktansvärt envis.

Jag läste Funk i skolan, samtidigt som jag läste Sommaren jag blev vacker hemma, vilket gjorde allt lite lagom förvirrat. Trots detta älskade jag boken, den var bättre än Dansfabriken nr.1, Street. Jag dansar själv funk, så det var roligt att läsa om något som man faktiskt vet något om.
Jag tycker om Eva Sussos sätt att skriva, hon beskriver bra, inte för långt och inte för kort. Hon lyckas även få alla konversationer intressanta, det hände inte en enda gång att jag blev uttråkad av boken, trots att jag ibland läste en timma i sträck utan pauser. Jag ska verkligen tipsa mina kompisar om att läsa Dansfabriken-böckerna!

+ Boken var inte tråkig någonstans. Varken beckrivningarna eller konversationerna var för långa eller för korta.
- Det där: Eva Susso proudly presents ... är lite fånigt tycker jag.

/Alice

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar