söndag 24 oktober 2010

Somriga böcker nu till vintern!

 Det bästa som finns när det blir kallt och ruskigt därute är att sitta inne med en kopp te och en somrig (eller bara allmänt glad) bok! Jag läste Sommaren jag blev vacker  medan det blev kallare och kallare ute, och nu ugglar jag igenom Mycket mer än så (Sarah Dessen), som också handlar om sommar. Att läsa böcker sorgliga böcker eller de som utspelar sig på hösten och vintern känns så fel nu till höstdepressionerna. Det är nu man ska läsa lyckliga böcker om blomstrande kärlek på sommaren!
 När julen är kommen och över, då kan man ta och läsa de sega, sorgliga böckerna om den hemska hösten!

TIPS PÅ SOMRIGA OCH/ELLER GLADA BÖCKER TILL HÖSTEN:

  • Sommaren jag blev vacker, Jenny Han
En helt underbar bok om sommar och kärlek. Vad mer kan man begära?
  • Mycket mer än så, Sarah Dessen
Även denna handlar om sommar och kärlek, men den är ändå väldigt annorlunda än Sommaren jag blev vacker, men riktigt läsvärd!
  • Tiara och Dr.Martens, Meg Cabot
Ett perfekt tillfälle att bli fast i serien om Mia, som får reda på att hon är prinsessa i ett liten land i Europa. Riktigt rolig, fett läsvärd och helt underbar!
  • Marley och jag, John Grogan
Denna passar året runt, men jag var tvungen att få med den på listan! Den har både sommar och glädje, höst och sorg. Trots det sistnämnda kan man läsa den på hösten.

/Alice

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar