lördag 20 november 2010

Blod och choklad - Annette Curtis Klause

Vivianne är en sextonårig varulv som för ett år sedan förlorade sin far i en brand. Hon börjar fundera på varför hon inte har några riktiga vänner och varför ingen i skolan verkar tycka om henne; hon är ju ändå snygg! När hon sedan läser en dikt om varulvar söker hon upp killen som skrev den och upptäcker att han är en underbar människa. Men det är just det som är problemet, han är en människa.
Vivianne börjar göra saker omedvetet och ibland verkar det gå för långt.

Jag började läsa den här boken när jag för några veckor sedan kände för att läsa en kärleksbok. Och det gjorde jag bra i. Boken levde nog upp till mina förväntningar och jag tyckte att den var bra, dock tror jag att den saknade gnistan. Ni vet, vissa böcker bara fastnar man för och de får liksom en plats i ens hjärta. De böckerna har gnistor. Men som sagt gillade jag boken ; den var spännande och lagom långa kapitel, så man kan läsa flera varje kväll.
Bra bok som jag rekommenderar om du är en tonåring som är sugen på kärlek och lite spänning.

+ Tyvärr har jag svårt att sätta fingret på vad som var så bra med den här boken. Den var bra, men som sagt, svårt att säga vad.
- Se ovan. Antar att det är att den saknar gnistan.

//Felicia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar