tisdag 30 november 2010

Fallen ängel - Becca Fitzpatrick

 Med sitt hånfulla leende  och ögon som ser rakt igenom henne, fångar Patch omedelbart Noras uppmärksamhet. Om än mot hennes vilja och absolut mot allt bättre vetande. Patch dyker upp överallt i Noras liv, och verkar dessutom v eta mer om henne oän hennes närmaste vänner. Nora måste välja: ge upp sitt motstånd och bli hans eller fly så långt bort det bara går. Men när sanningen om Patcch går upp för henne är det för sent att fly ...

 Åh, herreminskaparesgud vilken bra bok! Jag fastnade på sida ett och var fast ända till sista sidan, lite till faktiskt. Kom på mig själv med att googla efter fortsättning (OCH DEN KOMMER!) ... Det var verkligen en underbar bok, gillar inte alltid dark-romance-genren, men denna levde verkligen upp till mina förväntningar, och lite till.
 Det är verkligen svårt att utnämna det bästa med boken, det var så himla mycket bra! Framsidan är ju jättefin, den passar till bokens handling, och HANDLINGEN sen! Den var så bra, så bra.. Jag kan bara säga att jag ska läsa tvåan på engelska, bara för att jag inte orkar vänta tills den kommer på svenska ;)

 + Såhär säger jag ofta, men nu menar jag det mer än någonsin: ALLT ALLT ALLT!
 - Även detta dyker upp ibland, men jag tror inte att jag menat det såhär mycket någon gång : INGET!
/Alice

5 kommentarer:

  1. den är värkligen bra, läser den nu och har ungerfär 80 sidor kvar. Blir nog utläst ikväll så bra som den är=D

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag hittade precis er blogg och jag måste säga att jag totalälskar den! Vilka bra och intressanta recensioner!
    / Ebba

    SvaraRadera
  3. Alice har du läst andra boken nu? Vad tyckte du om? Har läst den själv, tycker den var helt okej, men inte lika bra som ettan känns det som. (:

    SvaraRadera
  4. Vänta, vänta, vänta ..... Har den kommit ut? :o
    /Alice

    SvaraRadera