måndag 29 november 2010

Ryktet - Bali Rai

 Nya dealare har tagit över efter Buster - nu är det Divy som styr. Eftersom Divy och Billy är kusiner blossar konflikterna snabbt upp mellan Billy och hans gäng. Saker blir inte bättre av att någon golar till polisen och att allt tyder på att det är Nanny, Billys morsas kille, som läcker.
 Detta är den fristående fortsättningen på Välkommen till ghettot, som jag inte läst. Jag började direkt på Ryktet, och det gick bra. I början var det lite jobbigt att hålla koll på alla olika namn, men efter tjugo sidor hade man kommit in i det.
 Det var en spännande bok, man fastnade och blev lite spänd, men inte så att man inte kunde lägga ifrån sig den. Det kändes som att den kunde varit lite mer spännande på sina ställen, eftersom att det verkar vara vad det borde vara, men den  var riktigt bra ändå.
 Jag ville läsa boken för att baksidan kändes väldigt spännande och annorlunda mot vad jag brukar läsa, men den uppfyllde inte riktigt alla förväntningar jag hade. Jag har läst andra böcker av Bali Rai, som varit bättre än denna.

+ Lite spännande, bra handling, snygga konversationer, bra och levande beskrivningar. Passar för killar.
- Kunde varit mer spännande på sina ställen. Uppfyllde inte mina förväntningar.

/Alice

1 kommentar: